Lilla Henricus

Lilla Henricus vol 1

Pidimme syksyllä kahden viikon mittaisen Pop-Up ravintolan Lilla Henricuksen Lakelan toimipisteellä meidän omassa keittiö ja luokkahuone tilassa. Sen tarkoituksena oli antaa hieman käsitystä siitä, millaista on toimia osana ravintolaa ja valmistaa meitä tulevaa Henricus-jaksoa varten. Lilla Henricuksessa meillä oli kahdelle viikolle omat kolmen ruokalajin menut, alempana kuvat menuista. Tapahtuma oli suunnattu pelkästään koulun opettajille.

Lilla Henricuksen tilat olivat niin pienet, että kävijämäärä jäi hyvin pieneksi, Tämän takia missään vaiheessa ei kerennyt tulla kunnolla kiire ja ajoittain siellä työskentely oli hieman tylsää. Mielestäni suoriuduin hyvin omista tehtävistäni, tein mitä piti ja ajallaan. Parin viikon aikana muutaman päivän olin salin puolella ja loput keittiössä.



Kuvat Heikki Tuovinen
    

Tapahtuma ei ollut kovin tuottava eikä sillä tuollaisenaan pystyisi tienaamaan. Niinkuin aiemmin mainitsin tilat olivat hyvin pienet ja kävijöitä myös vähän. Jos tapahtumaa tahtoisi kehittää, olisi tilojen ainakin oltava paremmat, jotta mahtuisi enemmän kävijöitä. Koululla kävijöitä ei kuitenkaan kauheasti riitä, sillä opettajia ei kovin paljon ole ja monelle oppilaalle hinnat saattavat olla liian korkeat. Myöskin aika, jolloin lounasta tarjoiltiin oli ehkä turhan lyhyt.

Tapahtuma oli kuitenkin kaiken kaikkiian hyvä. Se antoi meille esimakua tulevasta ja jokainen varmasti oppi paljon itsestään ja siitä, millaista on työskennellä tuollaisessa paikassa. Kaikki toimi niin kuin oli suunniteltu ja jokainen hoiti oman osuutensa. Pop-Up ravintolan tarkoituksena oli oppia ja kehittyä ja se täyttyi varmasti jokaisen osalta ainakin jossain määrin.



Kuvat Heikki Tuovinen 




Vastauksia kestävän kehityksen osioon

1. Meillä arvoja oli kehittyminen, yhdessä tekeminen ja hyvä asiakaspalvelu.
2. Käytännössä yhdessä tekeminen näkyy siten, että tehdään yhdessä, autetaan toisia ja kuunnellaan kaikkien ajatukset ja ideat.
Hyvä asiakaspalvelu totetuu kun ollaan iloisia, ystävällisiä, kuunnellaan asiakasta ja autetaan tarpeen mukaan, pyritään luomaan asiakkaalle paras mahdollinen ravintolakokemus.
Kehitystä tapahtuu kun kehitämme uusia ideoita ja kokeilemme ja teemme uutta. Annamme rakentavaa palautetta niin hyvistä kuin huonoistakin asioista. Pohdimme itse mitä voisi jatkossa tehdä paremmin ja missä olisi muutettavaa.
3. Teemme yhdessä työpaikastamme kannustavan, reilun ja tasa-arvoisen. Kohtelemme asiakkaita yhdenvertaisesti. Tuemme työssä menestymistä ja hyvinvointia.
4. Voimme torjua köyhyyttä ja nälkää esimerkiksi myymällä halvalla tai antamalla pois hävikki ruokaa.

Kommentit

Suositut tekstit